Struktura evidence

Top  Previous  Next

Tato kapitola popisuje práci v tabulkách evidence (zakládání, mazání, editaci, historii, obnovu, export či import záznamů).

 

Tato obrazovka slouží většinou jen jako "mezikrok" k vybrání tabulky, s jejichž záznamy chcete pracovat. V případě, že se v evidenci nachází jediná tabulka (a aplikace je tak nakonfigurována), může dojít k přeskočení tohoto kroku a KEVIS je přesměrován rovnou na výpis záznamů v příslušné tabulce.

 

Případné virtuální tabulky mají stejné ID jako příslušné jim nadřazené tabulky - uživatel tudíž v tomto seznamu nepozná, má-li přístup k celé tabulce nebo jen k části.

 

Tabulky se rozdělují podle typů a ovlivňuje se tím jejich zobrazení v přehledu tabulek v evidenci. Hlavní a důležité tabulky jsou přednostně zobrazeny na hlavní stránce (nahoře), jsou od ostatních tabulek odděleny mezerou. Pokud je nadefinována pouze jedna hlavní tabulka a je toto povoleno v konfiguraci, přeskočí se přehled tabulek a uživateli je rovnoou zobrazena hlavní tabulka.

uzivatelska_struktura_popis

 

Procesy při práci se strukturou evidence:

Název pole

Popis pole

Seznam číselníků

Pro zobrazení seznamu číselníků s vazbou na tabulky dané evidence. Uživatel má možnost zakládat, editovat a mazat záznamy v číselníku, má-li k tomu právo (vlastní založení nového číselníku lze pouze v administrátorské části aplikace.).

Projít

Pro zobrazení obsahu tabulky - záznamy (viz Práce se záznamy). Stejný účel má i odkaz v názvu tabulky.

Hledat v rámci evidence

V tabulkách zvolené evidence vyhledá všechny záznamy, které obsahují zadaný řetězec. Pozor: vyhledává se pouze v textových položkách a rovněž pouze v základních položkách (ne v navázaných - kvůli zamezení duplicit).

Zobrazit změny od data

Pro zobrazení historie změn evidence (viz Změny v záznamech).

Obnova záznamů k datu

Pro obnovu omylem smazaných záznamů (viz Obnova záznamů).