![]() ![]() ![]() |
Je-li tato možnost nastavena v konfiguraci KEVISu, je možné do aplikace replikovat uživatele ze dvou systémů - Active Directory a EOS. Možné jsou dokonce obě replikace zároveň, ale kvůli možným duplicitám uživatelů doporučujeme povolit maximálně jednu z replikací.
Před provedením replikace je nutné nastavit příslušné konfigurační direktivy. Bez některých z nich, např. parametry pro přihlášení do AD nebo pro přístup do databáze EOS, nebude replikace vůbec umožněna. Všechny direktivy se nastavují přes webové rozhraní (/config.php), kde je rovněž vysvětlen jejich význam. V případě EOS je možná replikace jednak přímo z databáze (EOS3) a jednak přes různé verze webových služeb (EOS4).
Důležité!!! Apelujeme na pečlivost při nastavování! Při prvním nastavení příliš neriskujete, protože uživatelé jsou "nově příchozí". Uděláte-li ale chybu (např. v definici filtru pro AD) třeba o pár týdnů či měsíců později (kdy už bude databáze KEVISu provázaná s příchozími daty), můžete se dočkat nepříjemného překvapení v podobě smazání všech uživatelů, protože při importu přijde třeba jen část dat a zbytek bude tedy aplikace považován za neaktivní uživatele a z KEVISu je smaže! V případě změn v definici replikace tedy doporučujeme provést databázovou zálohu tabulek kes_subjekt, kes_subjekt_clenstvi a kes_rights.
Poznámka Z EOSu je možné replikovat i uživatelská práva. Funguje to tak, že v KEVISu vytvoříte skupiny tak, aby reprezentovaly určitá práva, např. skupina "uživatelé s přístupem do evidence zaměstnanců" a u té pak zaškrtnete nastavíte příznak "EOS". V EOSu je pak nutné nastavit SQL atribut, který načte tyto skupiny a následně je možné do nich v EOSu přiřazovat zaměstnance. Toto přiřazení se pak zreplikuje do KEVISu. V EOSu tedy nepřiřazujete uživatelům konkrétní právo k tabulce či evidenci, ale jen je přiřazujete do skupin, které tato práva mají. Podmínkou samozřejmě je, aby byli uživatelé taktéž replikováni z EOSu. Pro konkrétní nastavení prosím kontaktujte autory KEVISu.
|